Nagyvállalatokra ma már az jellemző, hogy a karbantartási feladatok nagy részét projektek keretében realizálják. Ez esetben a műszaki, technikai paraméterek mellett azon menedzsment módszerek és technikák kerülnek a középpontba, melyek támogatják a feladatok hatékony és eredményes végrehajtását. A projektszemléletű karbantartási tevékenység során olyan területekre helyeződik a hangsúly, mind a projekt kialakítása, a projekt résztvevők kiválasztása, irányítása és motiválása; a projekt részletes tervezése és nyomon követése stb.
A betervezett karbantartási tevékenységek sorozatát tekinthetjük speciális karbantartási projektnek. Azonban mely tevékenysége(ke)t végezzük el elsőként? Hogyan folytassuk tovább? A karbantartás technológiai folyamata kötött, akkor mely végénél is kezdjük el enni az elefántot? Elegendő részünkre, ha csak egy-egy berendezésre összpontosítunk? A kiválasztott berendezés nincs összefüggésben a vállalatnál használt többi berendezéssel? A karbantartási tervet hogyan állítsuk össze, ha a berendezések kapcsolódásának figyelembe vétele mellett szűkös erőforrásokkal rendelkezünk? A kialakított karbantartási projekttervet hogyan tudom egyszerű formában bemutatni, hogy a vállalat karbantartói könnyen eligazodjanak benne?
A kutatás a TÁMOP-4.2.4.A/2-11/1-2012-0001 Nemzeti Kiválóság Program című kiemelt projekt keretében zajlott. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.