Hogy mire cserélem fel a PSAT elnökséget? A STEMüvegre, de mi is az a STEMüveg? A természettudományok iránti érdeklődés már kisgyermek korunkban kialakul, amikor legelőször találkozunk a természettel egy kirándulás, vagy otthon töltött beltéri időtöltés során, a mindennapjaink része (pl miért meleg vízzel mosunk kezet, megfújva a szélforgót pörög, szappanbubérok fújás, stb). Az iskola elkezdésével azonban ezeknek a találkozásoknak a tantermen belül kellene megvalósulniuk. A kutatások szerint a gyerekek 5-12 éves korukban a legérzékenyebben az őket ért olyan ingerekre, melyek jelentős hatással bírnak későbbi pályaválasztásukra. Napjainkban minden STEM (science, technology, engineering, math) területen szakember hiány lépett fel amellett, hogy a nők és kisebbségek helyzete továbbra sem kiegyenlített.
Célunk olyan kísérleteken keresztül újraéleszteni ezt a természettudományos kíváncsiságot a gyerekekben egy interaktív tanóra keretein belül, melyek a mindennapjaikban megtalálható alapanyagokra épül (hintőpor, mosogatószer, ecet, gyümölcsök, nyalóka, színes cukorka, lufik, stb), így könnyedén otthon is megismételhetik és elmélyíthetik ezeken a területeken a tudásukat. A STEMüveg projektben a célközönségünk a 3. és 4. osztályosok, mivel ennél fiatalabbaknál tapasztalataink alapján a kísérletek értelmezése még nehézkes, efölötti életkorban pedig már az egymásnak megfelelés miatt kevésbé aktívak a gyerekek egy-egy ilyen eseményen.
Ez egy olyan csapatmunka (Jedlovszky Pál, Molnár Kristóf és Halmóczki Saroltávl közösen), mely amellett, hogy a gyerekeknek ad, minek is felvillanyoz és mozgásban tart. Rengeteget tanulunk a gyerekektől egy-egy alkalommal, melyet beépítünk a következő alkalmakra. Vannak kísérletek, amiket már ismernek, de egy ilyen alkalommal észrevétlenül a tudományos gondolkodás és a hipotézis építés is bekerül a tanórába, amit később már maguk is használhatnak.