Milyen egy tipikus kutató? Mik a tudományos pálya előnyei és hátrányai? Nem unalmas a tudós élete? Miért szép a tudomány? Muszáj mindenből a legjobb tanulónak lennem, ha tudománnyal szeretnék foglalkozni? Aki már általános iskolásként érdeklődő és jó tanuló, abból biztosan tudós lesz? Középiskolásként hová forduljak, ha kutatással szeretnék foglalkozni? Milyen lehetőségeim vannak az egyetemen, főiskolán, hogy hallgatóként kutassak? Mi legyen a kutatási témám? Fontos-e, hogy ki a mentorom (témavezetőm, konzulensem)? Mi a jó stratégia egy kutatás során? Melyek a tehetséggondozás legfontosabb elemei? Kinek kell felismernie a tehetséget? Mi az a TDK? Ki kaphat Pro Scientia Aranyérmet? Milyen képességek és eredmények szükségesek a tudományos pályára kerüléshez? Mindenképpen szükséges publikálni? Hogyan tudok minőségi publikációt készíteni? Mennyire fontos a nyelvismeret? Nőként meg tudok majd felelni az anyaszerepnek és a tudományos élet elvárásainak egyszerre? Eleget fogok keresni, ha a tudományos pályát választom? Milyen pályázati lehetőségei vannak egy fiatal kutatónak? Mivel lehet vonzóbbá tenni a tudományos pályát?
Ezekre és hasonló kérdésekre keresett választ a PSAT Kutató kerestetik című programja, amelynek eredményeit az azonos címmel megjelent könyvünkben mutatjuk be.
(a képre kattintva megtekinthető a teljes könyv)
A könyv idén júniusban az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által a Nemzeti Tehetség Program végrehajtásának 2013–2014. évi cselekvési programja alapján meghirdetett NTP-FTH-M-13-001 pályázatának támogatásával jelent meg.