Napjainkban egyre több helyütt találkozunk gépi döntéstámogatással (GPS, egészségügyi applikációk, webáruházak ajánló rendszerei). A haladó statisztikai elemzések és a mesterséges intelligencia a vállalati döntéseket is egyre inkább befolyásolják. A beszerzők ezek alapján optimalizálják a készletnagyságot, a logisztikusok így szervezik a szállítást, a gyártás így növeli a kihozatali arányt, a marketing és az értékesítés ilyen megoldások segítségével növeli az eladásokat. Noha az ehhez hasonló megoldások versenyelőnyt nyújthatnak és sokak számára már minimális költség mellett elérhető lenne, sok vállalat mégsem alkalmazza a gépi döntéshozatali megoldásokat. Számos indok közül az egyik legfontosabb az, hogy nem bíznak meg a gépekben. E kutatás arra keresi a választ, hogy milyen tényezők játszanak szerepet abban, hogy megbízzunk a gépi döntéshozatalban. A cikk egy későbbi interjú-alapú kutatás bevezető fejezete.